lördag 14 maj 2011

Dag 1

Dag 1 - Presentera mig och min häst

Exit är ju inte min häst, utan min medryttarhäst som jag har 3-4 dagar i veckan, ibland mer ibland mindre. Det var i början av februari 2010 som jag åkte buss i snöyra till ett stall där jag aldrig varit. När jag kommer in i stallet så hör jag en bekant röst, och där står Sandra, som var som en storasyster för alla små barn (bland annat mig) när man var på 4H-gården som liten. Sen visade det sig att "halva" 4H höll till i det här stallet, så innan jag ens sett hästen verkade allt väldigt bra. 

Sen provred jag den lilla damen som passade på att visa upp lite bockningar och sånt skoj, men eftersom jag är störd i huvudet tyckte jag bara det var kul.
Allt kändes bra, hästen var en bra utmaning, det fanns ridhus, buss precis utanför stallet och utanför mitt hus, bussarna går ofta och folket i stallet verkade trevliga. 

Så vi bestämde att vi skulle prova ett tag, och ja, ni vet ju hur det gick sen! 

Själv så har jag ridit sen jag var fyra år, och till huvuddel på 4H-gården/Bellevue PRK. Under 2006 var jag med i ponnyhopplaget på en underbar häst som heter Panks, men eftersom han inte passade in på ridskolan så såldes han mitt i tävlingssäsongen. Då fick jag rida lite random hästar som behövde komma ut och tränas, för det fanns ingen passande "tävlingsponny". Startade en gång i en VärmlandsMästerskap-dressyrtävling och kom trea. Dock lyckades jag faila i programmet och så men...

På den tiden var det hoppning och fart och fläng i 190 som gällde, och omhoppning var det bästa jag visste. Älskar fortfarande allt det där, men pga att Exit har pålagringar så hoppas hon inte så ofta så jag har fått lägga det där på hyllan.
Så nu är det dressyr som gäller, vilket jag också älskar men på ett helt annat sätt än hoppningen.
Jag har även gått en tioveckorskurs i Natural Horsemanship där jag lärt mig grunderna, rida utan utrustning samt att gå omkull och få en stor häst över sig, haha. Otroligt lärorikt och intressant!

Nästa år (2012) flyttar jag antagligen upp till Sundsvall, och då är det nog slut på min och Exits period, men jag hoppas kunna skaffa mig en egen häst då. En frieserbäbis skulle inte sitta fel.

Ehm ja, finns säkert massa jag kan skriva men kommer inte på nåt mer just nu. 
Fråga gärna!

___________________________
Dag 1 - Presentera mig och min häst
Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 - Min största rädsla inom hästsport
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 - Det här finns i min ryktlåda
Dag 6 - Något annorlunda med min häst
Dag 7 - Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 - Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 - Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 - Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över

2 kommentarer:

  1. åh tack så mycket :D
    ja de kan jag absolut göra..

    men vill du inte göra en "reklam bild" då som kan ligga i min meny så kan jag oxå göra en? typ 180px bred ? :)

    SvaraRadera