tisdag 17 maj 2011

Lyckad pengaspendering

Idag fick jag faktiskt tag i just det jag hade tänkt köpa + lite till! (ovanligt...)
Åkte till Färjestad Rid & Trav och gick runt där och pillade och provade allt möjligt. Det är ju hur mysigt som helst i hästbutiker!

Köpte ett mörkgrönt schabrak med beige kant och beigefärgade benlindor. Exit passade skitbra i schabraket! Sen så köpte jag nya ridhandskar som jag provred sen, och dom var bättre än förväntat. Fick även tag i pälsglansen som jag tänkt köpa på Hööks, som visade sig vara bra mycket billigare på Färjestad. Kostade 199kr på Hööks + pump för 34kr, men på Färjestad kostade det 180kr + 10kr...

Sen var jag och kollade på lite begagnade hästprylar hos en tjej vid stallet, och la undan ett achenträns med bred nosgrimma, vit schabrak med mörkblått snöre runtom, mörkblå matchande lindor och lite läderfett. Allt för 250kr som jag ska hämta ut imorgon :)

1 kommentar: