lördag 7 maj 2011

Dagens ridpass

Dagens pass gick vääldigt mycket bättre än gårdagens. Tränade på att ta skänkel, gå i låg form, galoppfattningar (ta rätt galopp och hålla den) samt sidvärtsrörelser och skrittpiruetter. 

Fick dock göra två avsittningar och pauser under ritten för att jag glömt ridspöet, och sen andra så... mitt under ena galoppen så tyckte jag att hon snubblade till lite men det är ju inget konstigt, men så helt plötsligt saktade hon av och kollade ner, då hade ena lindan+padd ramlat av! Lindan var av i fem delar, så den måste ha gått upp under galoppen. 
Sjuuuk tur att den gick sönder och att hon inte trasslade in sig eller ramlade!

Bara att gå in och hämta benskydd och linda av den andra benlindan. 

Tror att hon tyckte att det var ganska skönt med avbrott mitt i passen, för sen så taggade hon till lite extra och så gick allt fint sen. 

På slutet så travade jag av henne i lätt sist (alltså inte lättridning) och då fick hon en väldigt fin och jättelåg form och lugn trav.

Såg att hon hade fått ett litet skavsår från bettet, så jag får kolla på det imorgon, om det beror på nosgrimman eller om det är bettringen i sig. Tror nog mer på nosgrimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar